Aditivi za gorivo i ulje motora - čemu zapravo služe?

Što su aditivi? Aditivi su kemijske čestice i tvari koje ne popravljaju kvar na vozilu, već ga potencijalno mogu spriječiti ako se koriste pravilno i na vrijeme. Djeluju kao lubrikanti i čistači u sustavima goriva i motora.

Noviji motori na vozilima su sve osjetljiviji na kvalitetu goriva. Prisutnost vode i taloga u gorivu jedan je od najvećih neprijatelja motora na vozilu.


Pravilno održavanje motora iznimno je važno. Zašto? Današnji sve moderniji dizelski i benzinski motori su iznimno tehnološki napredni. Stoga je važno pobrinuti se da su u optimalnom stanju za rad.

Povećana je efikasnost pri sagorijevanju, mlaznice koje raspršuju gorivo u komoru za sagorijevanje sve su manje, a tlakovi sve viši.

Sustavi ubrizgavanja i obrade ispušnih plinova su vrlo osjetljivi pogotovo ako se automobil vozi na kratke relacije i ima dizelski motor.


Injektori ubrizgavaju i isporučuju gorivo u točno određenom trenutku. Poprilično su složeni jer se sastoje od mnoštva sitnih dijelova od kojih svaki obavlja svoj dio zadatka.

Mogu biti injektori za dizel i benzin motore, mehanički i elektronički injektori. S tim da benzinski injektori rade pod manjim tlakom jer je benzin lakši od dizela.

Injektori, dizne ili mlaznice na dizelskim motorima kvare se uslijed loše kvalitete goriva, ali i uslijed redovitog korištenja može doći do “potrošnje” određenih dijelova.


Za neke dizne ne postoje rezervni dijelovi stoga se moraju staviti nove.

Otežano paljenje motora, pojačani dim u ispušnom sustavu i nepravilan rad motora mogu biti simptomi da je došlo do kvara dizni. A nove dizne mogle bi vas koštati i do 400 eura.


Prema ekološkim standardima određeni postotak goriva mora biti biološke proizvodnje. A upravo to može utjecati na povećano stvaranje “naslaga” u motoru.

Tako da u slučaju da nisu pravilno održavani, ne mogu ostvariti svoj puni potencijal i očekivane performanse.


Aditivi za gorivo

Na tržištu se osim aditiva za gorivo mogu pronaći i aditivi za ulje, aditivi za mjenjač, aditivi za hladnjak, rashladnu tekućinu i dr. Postoje brojni čistači, aditivi i slična sredstva za uklanjanje naslaga i nečistoća.

Kada pričamo o aditivima za gorivo, prednosti njihove pravilne i pravovremene primjene su:


  • Uklanjanje kondenzirane vode,
  • Uklanjanje nečistoća i naslaga iz spremnika goriva,
  • Čišćenje sustava ubrizgavanja goriva (injektora),
  • Uklanjanje nečistoća na ventilima,
  • Podmazivanje pumpe i injektora
  • Smanjenje emisije štetnih plinova
  • Poboljšana snaga i startnost motora
  • Smanjene vibracije
  • Zaštita od hrđe i korozije


Aditivi se toče direktno u rezervoar pri čemu je bitno da goriva ima minimalno 15 litara. Nakon toga, preporučuje se napuniti spremnik goriva do kraja.

U pravilu, aditivi se koriste svakih 10 000 km do 15 000 km.

Kod automobila i vozila sa start/stop sustavom paljenja “uljni film” se prebrzo izgubi. Pa se tako prilikom paljenja događa da stijenke cilindra izravno dodiruju s drugom metalnom površinom.

Upravo prilikom paljenja, motor pretrpi najveći stres i potencijalna oštećenja s obzirom na to da je podmazivanje ograničeno. Dodatno podmazivanje u ovom slučaju smanjuje mogućnost nastanka oštećenja.


Aditivi za benzinske motore

U spremnicima goriva na vozilima s benzinskim motorima mogu se pojaviti kondenzirana voda, oksidirani sumpor i mikroplijesan. Što kasnije može prouzrokovati poteškoće s radom benzinskog motora.

Problemi koji mogu nastati u vozilima s benzinskim motorima:


  • Onečišćen sustav goriva
  • Prekomjerna emisija štetnih plinova
  • Onečišćen EGR ventil


Koji aditiv za benzin?

00033613 aditiv za benzin

MotorSistem aditiv u spreju za benzin motore


  • Uklanja vlagu i naslage sa stijenki rezervoara
  • Uklanja nečistoće iz injektora, ventila i filtera
  • Sprječava nastanak crnog dima
  • Poboljšava rad benzinskog motora


Aditivi za dizelske motore

Tijekom vremena se na stijenkama rezervoara stvara mikrofilm na kojem se zbog naglih promjena temperature stvara kondenzirana voda. Voda potiče razvoj bakterija koje se vežu na biokomponente dizelskog goriva.

Problemi koji mogu nastati u vozilima s dizelskim motorima su:


  • Onečišćen sustav goriva
  • Prljav DPF filter
  • Onečišćen EGR ventil


Najčešći problem s kojim se vozači vozila s dizelskim motorom susreću je onečišćen DFP filter. Regeneracija i čišćenje DPF filtera je otežana u većim gradovima uslijed velikih prometnih gužvi i kreni/stani načina vožnje. Dodavanjem odgovarajućih aditiva može se povećati učinkovitost regeneracije DPF filtera pri nižim temperaturama i ranije izgaranje čestica.


Koji aditiv za dizel?

00033615 aditiv za dizel

MotorSistem aditiv u spreju za dizel motore


  • Pomaže ukloniti vlagu, parafine i plijesan
  • Uklanja naslage iz ventila, injektora, EGR ventila, komore za izgaranje
  • Sprječava nastanak crnog dima
  • Poboljšava rad motora


Aditivi za ulje motora

Redovita provjera i zamjena motornog ulja produljuje životni vijek motora na vozilima. Aditivi za ulje motora dodaju se direktno u rezervoar motornog ulja kako bi povećali njegovu učinkovitost.

Prednosti korištenja aditiva za motorno ulje:


  • Stabilizacija ulja pri nižim temperaturama
  • Uklanjanja taloga i nečistoća
  • Smanjuje emisiju štetnih plinova
  • Olakšava pokretanje motora
  • Poboljšavaju učinkovitost ulja
  • Smanjuju trenje


00033616 aditiv za ulje motora


MotorSistem aditiv za ulje motora


  • Normalizira kompresiju
  • Omogućava maksimalno podmazivanje
  • Olakšava paljenje motora
  • Otapa naslage
  • Jamči ispravan rad motora


Za kraj…

Aditivi mogu spriječiti kvarove i skupe popravke na vozilima. Prednosti korištenja aditiva za gorivo su brojne. Od čišćenja prljavštine u sustavu za ubrizgavanje goriva do unošenja dodatnih maziva koja poboljšavaju podmazivanje sustava. Upotrebom aditiva za gorivo značajno možete unaprijediti rad motora i smanjiti broj mehaničkih kvarova vozila.


Vozačima automobila s dizel motorima preporučuje se da koriste samo najkvalitetnije gorivo i da razina goriva u rezervoaru bude viša od polovice što je više moguće uz redovito korištenje aditiva za gorivo i ulje motora.