Koji AdBlue kupiti?

AdBlue je postao ključna komponenta u održavanju ekoloških standarda modernih dizelskih vozila. Milijuni automobila i kombi vozila s dizel sustavom goriva koriste AdBlue tekućinu.

S obzirom na sve strože regulacije o emisiji štetnih plinova, pravilno odabran AdBlue ne samo da smanjuje emisiju NOx plinova (dušikovi oksidi), već pomaže u očuvanju performansi motora.

U nastavku teksta, saznajte kako odabrati najbolji AdBlue za svoje vozilo, na što obratiti pažnju prilikom kupnje i gdje ga pronaći.


Što je AdBlue i zašto ga vaše vozilo treba?

AdBlue je tekućina za ispušne plinove dizel motora (DEF) koja zadovoljava standarde ISO 22241 i kompatibilna je sa svim vozilima koja koriste SCR (Selective Catalytic Reduction) tehnologiju, bez obzira na marku automobila.

AdBlue je zapravo mješavina visoko-čiste uree i demineralizirane vode koja omogućava funkcioniranje SCR sustava.

Ovaj sustav smanjuje emisiju dušikovih oksida, čime se značajno smanjuje štetni utjecaj vozila na okoliš.

Bez kvalitetnog AdBlue-a, mnogi dizelski motori ne mogu ispravno raditi, a nedostatak može uzrokovati smanjenje snage motora ili paljenje indikatorske lampice.

U AdBlue tekućini se nalazi 32,5% uree i 67,5% demineralizirane vode. S obzirom na to da SCR sustavi kod različitih proizvođača rade na sličnim principima.

Ista vrsta AdBlue-a može se koristiti za vozila Audi, VW, BMW i ostale marke. Međutim, postoje neki važni faktori na koje treba obratiti pažnju:

ISO 22241 certifikat: Svaki AdBlue proizvod koji ispunjava ovaj međunarodni standard kompatibilan je sa svim dizelskim vozilima s SCR sustavima.

Proizvodi prema preporuci proizvođača: Iako AdBlue mora zadovoljiti standard, proizvođači poput BMW-a ili VW-a ponekad preporučuju određene brendove. To ne znači da drugi brendovi neće raditi, ali se preporuka temelji na provjerenoj kvaliteti.


EURO standardi emisija

Donošenjem ekološkog standarda (norme) Euro 6, dizelski motori svih automobila i gospodarskih vozila trebaju koristiti i AdBlue tekućinu za smanjenje štetnih ispušnih plinova. Evo kronološkog pregleda EURO normi:

  • EURO 2.: Standardi EURO 2 uvedeni su 1996. godine, s ciljem smanjenja emisija ugljičnog monoksida (CO) i ugljikovodika (HC) iz benzinskih motora te emisija čestica (PM) iz dizelskih motora.
  • EURO 3.: Standardi EURO 3 stupili su na snagu 2000. godine, dodatno smanjujući dopuštene razine emisija CO, HC i PM te uvodeći prva ograničenja za emisije dušikovih oksida (NOx) za benzinske i dizelske motore.
  • EURO 4.: Norme EURO 4 uvedene su 2005. godine, značajno smanjujući emisije NOx iz dizelskih motora, kako bi se adresirala sve veća zabrinutost zbog zagađenja zraka u gradovima.
  • EURO 5.: Standardi EURO 5 primijenjeni su 2009. godine, dodatno snižavajući granice emisija NOx i PM iz dizelskih motora, uz stroža ograničenja za emisije čestica (PM) iz benzinskih motora.
  • EURO 6.: Norme EURO 6 uvedene su u dvije faze: EURO 6a 2014. godine i EURO 6b 2017. godine.


Ovi standardi donijeli su najznačajnija smanjenja emisija do sada, s vrlo strogim ograničenjima za emisije NOx iz benzinskih i dizelskih motora, kao i dodatnim smanjenjem emisija čestica (PM) iz dizelskih motora.


Razlike među proizvođačima vozila

Dok se AdBlue kao tekućina ne razlikuje među markama automobila, postoje razlike u:

  • Dizajnu spremnika AdBlue-a. Lokacija i veličina spremnika mogu varirati. Kod BMW-a, spremnik je često manji u usporedbi s većim spremnicima kod Audija ili VW-a.
  • Potrošnji AdBlue-a. BMW dizelski motori obično troše nešto manje AdBlue-a zbog specifičnih postavki motora, dok veći modeli Audija i VW-a troše više, osobito ako su SUV-ovi.
  • Signalizaciji potrošnje. Automobili različitih proizvođača koriste drugačiji sustav za upozorenja kada je razina AdBlue-a niska.


Kako funkcionira AdBlue tekućina?

1. Ispušni plinovi prolaze se kroz oksidacijski katalizator i filter čestica dizel goriva.

2. AdBlue se dopunjava.

3. Putem termičke reakcije AdBlue se pretvara u amonijak.

4. Amonijak reagira unutar SCR-katalizatora s oksidima koji se na taj način, ekološki prihvatljiv, pretvaraju u azot (dušik ili nitrogen) i vodu.


Kako se sipa AdBlue?

00043066 kako se sipa adblue


Provjerite koliko je litara potrebno za potpuno punjenje spremnika. Kod većine vozila otvor AdBlue spremnika se nalazi pokraj otvora spremnika goriva.


Prije dolijevanja

  1. Parkirajte vozilo na ravnu površinu i ugasite motor.
  2. Nosite zaštitne rukavice jer AdBlue može izazvati iritaciju ako dođe u kontakt s kožom.
  3. Provjerite pakiranje AdBlue-a kako biste bili sigurni da nije oštećeno i da nije istekao rok trajanja.
  4. Otvorite spremnik AdBlue-a
  5. Ako se nalazi pored goriva, obično je plave boje i jasno označen.
  6. Umetnite mlaznicu ili lijevak:
  7. Ako koristite bocu s ugrađenom mlaznicom, samo je umetnite u otvor spremnika.
  8. Sipajte polako
  9. Polagano dolijevajte AdBlue kako biste izbjegli prelijevanje. Spremnik se obično puni do automatskog prekida (ako koristite mlaznicu koja to omogućuje).
  10. Zatvorite spremnik
  11. Nakon što završite, čvrsto zatvorite poklopac spremnika.


Nakon dolijevanja

  1. Pokrenite vozilo, a lampica za AdBlue trebala bi se automatski ugasiti. Ako ne, provjerite je li spremnik pravilno zatvoren ili dolijte dodatnu količinu.
  2. Obrišite proliveni AdBlue
  3. Ako se slučajno prolije, obrišite područje kako biste spriječili koroziju.


Što ako ste sipali AdBlue u spremnik za gorivo? Ne palite vozilo! Kontaktirajte stručnjaka jer dolijevanje AdBlue-a u gorivo može uzrokovati ozbiljna oštećenja motora.

Koliko traje AdBlue? Jedno punjenje može trajati u prosjeku između 10.000-15.000 km, ovisno o načinu vožnje i tipu vozila.

Koliko AdBlue treba sipati u auto? Automobilu najčešće treba između 1 do 3 litre AdBlue tekućine na 1000 km. Koliko AdBlue-a vaše vozilo koristi ovisi o modelu vozila, radnim uvjetima i profilu vožnje. Kapacitet AdBlue rezervoara je obično između 11 i 19 litara.


Koji AdBlue kupiti za svoj automobil?

Odabir pravog proizvoda ključan je za sigurno i učinkovito korištenje vašeg vozila. Evo nekoliko savjeta:

Potražite proizvode s ISO 22241 certifikatom.

Birajte praktične posude s lijevkom ili posebnom mlaznicom kako biste izbjegli prolijevanje.

AdBlue treba čuvati na temperaturama između -5°C i 25°C.


Prednosti korištenja visokokvalitetnog AdBlue-a

Korištenje kvalitetnog AdBlue-a donosi mnoge benefite:

Održava niske razine emisije NOx plinova.

Štiti SCR sustav od korozije i oštećenja.

Osigurava dugoročnu učinkovitost vašeg vozila.


Gdje kupiti AdBlue?

Kvalitetan AdBlue možete pronaći na benzinskim postajama i u trgovinama. Prilikom kupnje provjerite rok trajanja i odgovara li proizvod specifikacijama vašeg vozila. AdBlue tekućinu možete naručiti i putem Top Alati webshop-a.

00043067 adblue


Što se događa ako ostanete bez AdBlue tekućine?

Ako vozilo opremljeno SCR-om ostane bez AdBluea, neće se moći pokrenuti. Ako vašem vozilu ponestane AdBluea dok vozite, ono može ući u način rada koji će smanjiti snagu motora kako bi se ograničile njegove emisije.

Obratite pažnju na pristup spremniku. Kod nekih BMW modela, spremnik je u prtljažniku, dok je kod većine Audija i VW-a spremnik uz gorivo.

Za lakše dolijevanje, kupujte AdBlue u pakiranju s prikladnim lijevkom ili mlaznicom. Većina AdBlue proizvoda na tržištu ima univerzalne nastavke za sve marke.