AdBlue je postao ključna komponenta u održavanju ekoloških standarda modernih dizelskih vozila. Milijuni automobila i kombi vozila s dizel sustavom goriva koriste AdBlue tekućinu.
S obzirom na sve strože regulacije o emisiji štetnih plinova, pravilno odabran AdBlue ne samo da smanjuje emisiju NOx plinova (dušikovi oksidi), već pomaže u očuvanju performansi motora.
U nastavku teksta, saznajte kako odabrati najbolji AdBlue za svoje vozilo, na što obratiti pažnju prilikom kupnje i gdje ga pronaći.
AdBlue je tekućina za ispušne plinove dizel motora (DEF) koja zadovoljava standarde ISO 22241 i kompatibilna je sa svim vozilima koja koriste SCR (Selective Catalytic Reduction) tehnologiju, bez obzira na marku automobila.
AdBlue je zapravo mješavina visoko-čiste uree i demineralizirane vode koja omogućava funkcioniranje SCR sustava.
Ovaj sustav smanjuje emisiju dušikovih oksida, čime se značajno smanjuje štetni utjecaj vozila na okoliš.
Bez kvalitetnog AdBlue-a, mnogi dizelski motori ne mogu ispravno raditi, a nedostatak može uzrokovati smanjenje snage motora ili paljenje indikatorske lampice.
U AdBlue tekućini se nalazi 32,5% uree i 67,5% demineralizirane vode. S obzirom na to da SCR sustavi kod različitih proizvođača rade na sličnim principima.
Ista vrsta AdBlue-a može se koristiti za vozila Audi, VW, BMW i ostale marke. Međutim, postoje neki važni faktori na koje treba obratiti pažnju:
ISO 22241 certifikat: Svaki AdBlue proizvod koji ispunjava ovaj međunarodni standard kompatibilan je sa svim dizelskim vozilima s SCR sustavima.
Proizvodi prema preporuci proizvođača: Iako AdBlue mora zadovoljiti standard, proizvođači poput BMW-a ili VW-a ponekad preporučuju određene brendove. To ne znači da drugi brendovi neće raditi, ali se preporuka temelji na provjerenoj kvaliteti.
Donošenjem ekološkog standarda (norme) Euro 6, dizelski motori svih automobila i gospodarskih vozila trebaju koristiti i AdBlue tekućinu za smanjenje štetnih ispušnih plinova. Evo kronološkog pregleda EURO normi:
Ovi standardi donijeli su najznačajnija smanjenja emisija do sada, s vrlo strogim ograničenjima za emisije NOx iz benzinskih i dizelskih motora, kao i dodatnim smanjenjem emisija čestica (PM) iz dizelskih motora.
Dok se AdBlue kao tekućina ne razlikuje među markama automobila, postoje razlike u:
1. Ispušni plinovi prolaze se kroz oksidacijski katalizator i filter čestica dizel goriva.
2. AdBlue se dopunjava.
3. Putem termičke reakcije AdBlue se pretvara u amonijak.
4. Amonijak reagira unutar SCR-katalizatora s oksidima koji se na taj način, ekološki prihvatljiv, pretvaraju u azot (dušik ili nitrogen) i vodu.
Provjerite koliko je litara potrebno za potpuno punjenje spremnika. Kod većine vozila otvor AdBlue spremnika se nalazi pokraj otvora spremnika goriva.
Prije dolijevanja
Nakon dolijevanja
Što ako ste sipali AdBlue u spremnik za gorivo? Ne palite vozilo! Kontaktirajte stručnjaka jer dolijevanje AdBlue-a u gorivo može uzrokovati ozbiljna oštećenja motora.
Koliko traje AdBlue? Jedno punjenje može trajati u prosjeku između 10.000-15.000 km, ovisno o načinu vožnje i tipu vozila.
Koliko AdBlue treba sipati u auto? Automobilu najčešće treba između 1 do 3 litre AdBlue tekućine na 1000 km. Koliko AdBlue-a vaše vozilo koristi ovisi o modelu vozila, radnim uvjetima i profilu vožnje. Kapacitet AdBlue rezervoara je obično između 11 i 19 litara.
Odabir pravog proizvoda ključan je za sigurno i učinkovito korištenje vašeg vozila. Evo nekoliko savjeta:
Potražite proizvode s ISO 22241 certifikatom.
Birajte praktične posude s lijevkom ili posebnom mlaznicom kako biste izbjegli prolijevanje.
AdBlue treba čuvati na temperaturama između -5°C i 25°C.
Korištenje kvalitetnog AdBlue-a donosi mnoge benefite:
Održava niske razine emisije NOx plinova.
Štiti SCR sustav od korozije i oštećenja.
Osigurava dugoročnu učinkovitost vašeg vozila.
Kvalitetan AdBlue možete pronaći na benzinskim postajama i u trgovinama. Prilikom kupnje provjerite rok trajanja i odgovara li proizvod specifikacijama vašeg vozila. AdBlue tekućinu možete naručiti i putem Top Alati webshop-a.
Što se događa ako ostanete bez AdBlue tekućine?
Ako vozilo opremljeno SCR-om ostane bez AdBluea, neće se moći pokrenuti. Ako vašem vozilu ponestane AdBluea dok vozite, ono može ući u način rada koji će smanjiti snagu motora kako bi se ograničile njegove emisije.
Obratite pažnju na pristup spremniku. Kod nekih BMW modela, spremnik je u prtljažniku, dok je kod većine Audija i VW-a spremnik uz gorivo.
Za lakše dolijevanje, kupujte AdBlue u pakiranju s prikladnim lijevkom ili mlaznicom. Većina AdBlue proizvoda na tržištu ima univerzalne nastavke za sve marke.