Kako pravilno pristupiti održavanju balansirke kotača?

Kako pravilno pristupiti održavanju balansirke kotača?

Balansirka kotača najvažniji je stroj u vulkanizerskoj radioni. Kad se pokvari, to je ogroman problem za daljnji nastavak pravilnog izmjena guma. Provjerite u ovome blogu što biste trebali učiniti da se vaša oprema za balansiranje kotača ne pokvari prije ili usred sezone. To možete lako izbjeći - samo se pridržavajte savjeta za održavanje.

Najvažniji savjet je da svakako uključite balansirku kotača puno prije sezone izmjene guma.

Isključili ste balansirku nakon prošle sezone izmjene guma i od onda stoji nekorištena? To je GREŠKA! Ponovimo opet, to je VELIKA GREŠKA!

Dobro je pokrenuti i isprobati uređaj nekoliko dana prije početka sezone. Nemojte ga samo upaliti kad se prve stranke/automobili počnu pojavljivati u vašem servisu. Ne želite da vas iznenade problemi sa strojem, zar ne?

Zašto ga uključiti ranije? Pa ako ga neko vrijeme ne upotrebljavate, može se ispostaviti da zahtijeva kalibraciju senzora ili neke druge servisne postupke. Želite li to raditi pred klijentom koji čeka na izmjenu guma i gleda vas kako radite čudne postupke i radnje na balansirki? Zamislite samo što on tada misli o vama ...Profesionalac koji ne može koristiti svoju opremu ne bi ostavio najbolji dojam kod stranke. U tom slučaju, najbolji scenarij je da oni napuste vaš servis i odlaze kod vaše konkurencije, a u najgorem sljučaju objavit će za vas negativne recenzije na društevnim mrežama koje se šire mnogo brže nego pozitivne. Stoga krenimo u pregled balansirke kotača zajedno.


Vizualni pregled stroja

Započnite s vizualnom provjerom stroja od čega prvo i osnovno provjerite navoj na osovini za balansirati.

Evo popis stvari koje treba pogledati kod osovine s navojem:

  • provjerite ima li pukotina ili oštećenja,
  • provjerite nije li otpuštena ili labava osovina,
  • provjerite vrti li se jednakom brzinom cijelo vrijeme(bez prekida),

Ako primijetite bilo koji od gore navedenih simptoma, odmah zamijenite ili zategnite navojnu osovinu. Ujedno, ako se navojna osovina ne vrti cijelo vrijeme jednakom brzinom, moguće da je problem u elektro motoru ili pogonskom remenu, u tom slučaju pozovite svoju servisnu podršku za otklanjanje problema.

Brzozatezna matica je samo još jedan dio koji vrijedi provjeriti. Isto tako, pogledajte njezin navoj. Ako je oštećen ili se čini da je prekomjerno potrošen, zamijenite ga novim.

Konusi za centriranje su još jedan važan dio opreme za balansiranje – jednostavno provjerite njihovo stanje. Potražite moguću štetu na njima. Ako nedostaje boja to i nije veliki problem, ali na konusima za centriranje ne smije biti pukotina ili bilo kojeg drugog oštećenja. Stoga, ako vidite pokutine na konusima, morate ih zamijeniti da bi pravilno odradili centriranje kotača na balansirki.


Prvo pokretanje balansirke za sezonu izmjene guma

Kada uključujete balansirku kotača nakon prošle sezone, možda bi bilo dobro napraviti kalibraciju stroja. Kako to odraditi? Provjerite upute za rad s balansirkom. Postupci se mogu razlikovati od balansirke do balansirke. Ujedno, možete dobiti puno informacija i na Youtube kanalima od proizvođača balansirki.

Ako se automatska kalibracija odradi kako treba, bilo bi dobro izbalansirati jedan ili dva kotač, kao testno balansiranje te ako je sve u redu odrađeno, spremni ste za sezonu.

Što ako nešto ne uspije?

Jesu li vam se desile kakve error poruke prilikom balansiranja ili ste primijetili nekakve mehaničke kvarove, ako jeste, nemojte ih sami popravljati. Bolje nazovite svoju servisnu podršku. Samostalno popravljanje može vam donijeti više štete nego koristi.


Priprema vulkanizerske radionice za sezonu

I još jedna stvar na kraju našeg savjeta za odražavanje balansirke. Provjerite imate li dovoljnu zalihu vaših potrošnih materijala/dijelova za sezonu izmjena guma. A to se odnosi na:

  • sve vrste ventila za gume
  • utezi za balansiranje
  • pribor za vulkanizaciju
  • pasta za montažu guma
  • zakrpe
  • nasadni ključevi za vulkanizaciju
  • montirač i pribor
  • granulat za balansiranje kotača