Glina za pranje auta (auto detailing clay) je specijalan proizvod koji služi za dekontaminaciju laka – uklanjanje onih onečišćenja koja se ne mogu skinuti običnim pranjem.
To uključuje industrijsku prašinu (sitne metalne čestice koje se ujedu u lak), smolu drveta, sitne točkice katrana, ostatke insekata i druge “mrlje” koje daju hrapav osjećaj površini čak i nakon pranja.
Gliniranje je korak koji se obično radi prije poliranja ili voskanja kako bi površina bila potpuno čista.
Što je glina i kako radi? Izgleda kao plastelin – gumena, ljepljiva masa koja se oblikuje rukom. Kada se klizi glinom preko laka uz odgovarajući lubrikant, ona “pobire” mikroskopske kontaminacije s površine i veže ih u sebe.
Površina ostaje glatka kao staklo. Glina je dovoljno nježna da ne ošteti lak, ali dovoljno čvrsta da izvuče čestice iz mikro-pora laka.
Auto mora biti opran i potpuno čist prije gliniranja (ne želite da glina skuplja običnu prljavštinu jer će se trošiti i potencijalno grebati). Također, auto bi trebao biti mokar/lubriciran tokom gline. Nabavite lubrikant za glinu – to može biti poseban sprej (detailer spray) ili jednostavno mješavina vode i malo šampona u bocu za prskanje.
Glinu nemojte koristiti na vrućoj površini ili na jako starom ispucalom laku. Ako vam glina padne na pod – nažalost, gotovo je, pokupit će pijesak i više nije sigurna za upotrebu (mogla bi izgrepsti lak).
Odrežite taj komad i uzmite novi. Jedna glina može obraditi 2-3 automobila srednje zaprljanosti prije nego što postane prezasićena prljavštinom – tada je zamijenite.
Ne pokušavajte “oprati” glinu od prljavštine – to ne ide, radije je zamijenite novom kada se zasiti.
Ima ih različitih “gradacija” – fine, medium, heavy. Fine je najsigurnija za lak (najmanje agresivna) i preporuka za većinu korisnika.
Medium i heavy izvlače više, ali mogu ostaviti lagane ogrebotine ili zamućenost, pa se obično koriste prije poliranja.
Za početak, uzmite fine clay bar kit – obično dolazi pakiranje s glinom i lubrikant-sprayom.
Ako planirate voskirati ili polirati auto, glina će ukloniti sve ono što smeta da poliranje bude učinkovito. Tako se vosak veže direktno na lak, a ne na prljavštinu. Rezultat je bolja i dugotrajnija zaštita.
Povremeno gliniranje (npr. 1-2 puta godišnje) održava lak glatkim i sprječava dugoročna oštećenja od kontaminanata (npr. metalne čestice mogu s vremenom zarđati i napraviti sitne točkice hrđe u laku, tzv. “rail dust” – glina to uklanja prije nego postane problem).
U suštini, glina za auto djeluje poput gumice koja briše nevidljivu prljavštinu s vaše boje, ostavljajući je potpuno čistomen.wikipedia.org. Jednom kad to probate, bit ćete iznenađeni koliko površina može biti glatkija nego nakon samog šamponiranja. To je tajna koju profesionalci koriste da pripreme vozilo za onaj show-room sjaj.